Vagnen blir mer poppis

Othilia har inte vart jätteförtjust över att nana i vagnen inomhus och när vi går promenader så somnar hon efter ca 15-20min men vaknar direkt när vi kör in på gruset hemma. Fick tips av några mammor i föräldragruppen som sa att de brukade ställa ut sina barn i vagnen så somnar de självmant och kan sova upp till ca 3timmar utomhus. Jag var tvungen att testa om detta fungerade på Othilia och det gjorde det. Klär på henne björnoverallen och lägger henne i vagnen tillsammans med en filt och så ställde jag ut henne på altanen ihop med den elektroniska barnvakten så jag hör om hon vaknat. Hon somnade på två sekunder. Igår sov hon ute i tre timmar och ändå sover hon bra på nätterna. Det är väldigt skönt med lite egentid även på dagen. Innan har hon självklart också sovit på dagarna men bara i min famn och då blir jag väldigt låst. Missförstå mig inte för det är väldigt rogivande att ha henne sovandes i famnen, men så fort jag försöker lägga ner henne i soffan så vaknar hon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0